WELCOME TO COMRADE IIUM CLUB OFFICIAL SITE :: SELAMAT DATANG KE HALAMAN RASMI KELAB COMRADE UIAM :: SEGALA INFO TERKINI AKAN SENTIASA DIKEMASKINIKAN :: JANGAN JEMU UNTUK MENJENGAH DAN MENINGGALKAN KOMENTAR ::

Monday, May 24, 2010

Pos Tuel: Tunggu Kami Datang


::We Observe We Experience We Lend a Hand::

 kanak-kanak Orang asli di Pos Tuel

UIA, Gombak- 24 Mei, Sekumpulan pelajar daripada UIA akan bergabung tenaga dengan jawatankuasa Masjid Bangsar serta ABIM dan juga beberapa pertubuhan lain untuk menjalankan satu program kemanusiaan di Pos Tuel, Gua Musang, Kelantan. Dulunya, kampung ini merupakan salah satu kampung angkat kepada Kelab Penggiat Pembangunan Masyarakat Orang Asli (Comrade). Namun selepas bebarapa ketika, kampung ini menjadi kampung angkat kepada ABIM dan beberapa pertubuhan yang lain dan ini menyakinkan kumpulan UIA untuk tidak lagi meneruskan program di sini lagi kecuali dengan program tinjauan sahaja.

Ketua rombongan daripada kumpulan UIA ialah Mohd Fadli Mohd Nor, merupakan pelajar Kejuruteraan tahun 3 berkata bahawa program yang di rangka ini emempunyai satu misi dakwah yang begitu terancang dan unik. Misi menyatukan kelima-lima kampung membentuk ukhuwah yang mantap menjadi nadi penggerak bagi anak-anak muda ini dalam berbakti kepada kaum Orang Asli.
Sehubungan dengan itu katanya lagi, pelajar-pelajar UIA cuma mengambil bahagian dalam bidang modul dan biro sukan. Ini kerana lantaran peserta nya memang daripada pelajar-pelajar maka memang wajarlah untuk mereka mengajar dan mengambil alih kanak-kanak di situ.

"Kita sudah pasti akan menaburkan kasih sayang di situ. Lagi pun memang saya teringin ingin pergi di pos ini. Ini adalah pertama kali saya pergi ke sana." jelas saudara Fadli atau lebih dikenali sebagai Pali dengan penuh perasan terharu dan tidak sabar lagi untuk menempuh perjalanan yang sukar masuk ke dalam kampung.

28 sehingga 30 Mei ini di pilih untuk menjalankan aktiviti-aktiviti dakwah di sana. Harapan beliau cuma satu, di harap program gabungan ini akan menghasilkan impak yang cukup tinggi di samping membuahkan hasil yang cukup membanggakan baik kepada orang kampung dan juga peserta. -ComradeNews

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

 

C.O.M.R.A.D.E Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.