WELCOME TO COMRADE IIUM CLUB OFFICIAL SITE :: SELAMAT DATANG KE HALAMAN RASMI KELAB COMRADE UIAM :: SEGALA INFO TERKINI AKAN SENTIASA DIKEMASKINIKAN :: JANGAN JEMU UNTUK MENJENGAH DAN MENINGGALKAN KOMENTAR ::

Monday, May 24, 2010

COMRADEAN di TV3?


::We Observe We Experience We Lend a Hand::

Tak percaya? Cuba tengok gambar-gambar ni. Hahahaha bertuahnya mereka, kan?


Penulis berdiri di sebelah Dato' Farid

19, 20 & 21 Mei 2010- UIAM, Gombak: Sekitar 34 orang pelajar sekolah rendah daripada Selama, Perak datang menginap selama 2 malam di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. Program lawatan sambil belajar ini di taja oleh Briia Consulting dan bekerjama dengan Pusat tanggungjawab Sosial Universiti UIAM (Censerve). 

Sekitar 15 orang kakak-kakak dan abang angkat yang terpilih rata-ratanya datang daripada pelajar-pelajar yang banyak bergiat di dalam program khidmat masyarakat, termasuklah beberapa pelajar daripada Kelab Penggiat Pembangunan Masyarakat Orang Asli (Comrade).

Ahli Comrade yang menyertai program ini adalah Nurul Jannah Ahmad Sukri Hamidi, Nurul Izzah Ahmad, Roszaini Che Nordin dan Umi Kalsom Selamat. Manakala ketua Abang Angkat dan Kakak Angkat ni adalah merupakan bekas Pengarah Program IPTA Sg Rual, dan bakal mengepalai rombongan Comrade ke Kg teji dan Abu iaitu saudara Mohd Nazli Zaik.

"Program ni memang memberikan kami satu pengalaman yang takkan pernah kami akan lupakan" Jelas Roszaini yang juga merupakan penolong biro Perhubungan Awam Comrade.

"Upin dan Ipin memang best tau. lagi satu saat kita jumpa dato' Farid, memang tak pernah sangka dapat jumpa beliau. Beliau memang ada karisma lah. Macam dalam mimpi je rasanya. Siap suruh kawan saya tau agar tampar pipi saya, takut-takut memang saya bermimpi," dengan wajah yang penuh ceria, Nurul Izzah atau lebih manis di panggil dengan panggilan Eja panjang lebar bercerita perihal kenangannya di TV3.


Manakala seorang lagi ahli Comrade yang menggantikan ketidak hadiran Nur Adilah Hamid daripada Titian Asli iaitu Najwa Izni pula berkata bahawa dia takkan lupakan adik-adik angkatnya. Begitulah betapa tersentuhnya hati kakak-kakak ini apabila bersama dengan adik-adik yang miskin dan yatim ini. 

Mereka berharap agar dapat lagi bertemu dengan adik-adik ni dan yang pastinya dapat berjumpa dengan dato' Farid lagi! Siapa tahu kan?- comradenews

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

 

C.O.M.R.A.D.E Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.