WELCOME TO COMRADE IIUM CLUB OFFICIAL SITE :: SELAMAT DATANG KE HALAMAN RASMI KELAB COMRADE UIAM :: SEGALA INFO TERKINI AKAN SENTIASA DIKEMASKINIKAN :: JANGAN JEMU UNTUK MENJENGAH DAN MENINGGALKAN KOMENTAR ::

Tuesday, August 10, 2010

Logo Comrade dan Cerita nya....


Comrade...
Bukan aku nak ingat..
Tapi memang senang melekat..
Aku masih teringat..

Waktu mula-mula aku terlekat...
Kena paksa dan kena ikat...
Oleh seorang Ustat(z)...

Kelas bahasa arab menjadi saksi..
Bagaiman aku dan harry...
Dengan Adil Mufti sekali....
Belajar sepenuh hati...

Di penghujungnya aku di ajak..
Harry juga tidak dapat mengagak..
Mula-mula boleh lah aku tolak...
Kali kelapan puluh, tak mampu aku nak tolak..
Bila bercerita bab sahabat...
Jatuh berjelepuk terus bertaubat...

Pemula kampung adalah di tuel...
Hari pertama dah macam naik sewel...
naik trak abang Zahar leher terkehel...
Bila sampai jer, senyap tak berbuel (bual)...

2 hari aku menghitung..
Kejap termenung,
mata harry aku tenung...
Hidung berair, kepala berdengung..

3 hari aku senyum paksa...
Cuba menikmati apa yang ada..
Azraai, Max dan Kak Awa..
baik tua atau muda...
Macam satu keluarga..

Maka bermula satu keindahan..
Adil Mufti pun dah naik sahan (Saham)..
Harry pun boleh tahan...
Gelaran Mesir melekat bagaikan di gan (m)...

Pak mat, bapak angkat ku..
Memang ceria sungguh di setiap petangku..
Melawak di depan pintu..
Memang hobi kitorang pada waktu itu..

5 Hari aku lalui...
Fulamak, best gile wak cakap lui (lu)...
dari plastik jadik besi keluli...
5 hari memang berbalui (loi)...


Namun malam menjelma...
Peristiwa yang semua orang takleh lupa...
Baik teruna mahupun dara...
Semua menggigil menghitung masa...

Kejadian yang menguji persaudaraan..
antara kawan-kawan...
rakan dan taulan....

Masing-masing rela berkorban...
Tidur di padang bukan satu permasalahan..
Quran di baca kemas di tangan....
3 tempat dipagari azan...

Namun itulah penguat jiwaku..
Untuk memahat Comrade di dadaku...
Bersama memaut tangan saudara-saudara baruku...
Orang Asli, dengan aku tetap bersatu....

nukilan: nurulqamar

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

Post a Comment

 

C.O.M.R.A.D.E Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.